divendres, 16 de desembre del 2016

81. The Railway Detective, d'Edward Marston

Resultat d'imatges de The Railway DetectiveEn una setmana molt complicada com aquesta (Festivals de Nadal, avaluacions, afers diversos), he pogut llegir un llibre en anglès que vaig aconseguir de segona mà la setmana passada: The Railway Detective, d'Edward Marston. Emmarcat en l'època victoriana i en la creació de les primeres línies ferroviàries britàniques, aquest llibre és el primer d'una sèrie d'episodis protagonitzats per l'inspector Robert Colbeck. Per tant, viatjo cap a Anglaterra i pujo al tren de la història per viure una investigació d'allò més entretinguda. Un robatori en un tren i el posterior descarrilament del mateix per part d'una banda organitzada són el punt de partida de tot l'afer. Realment no és un argument d'aquells que et fan tornar boig passant pàgines, però l'inspector en qüestió fa una feina sòbria, pseudo-sherloksholmiana i ben estructurada per tal de resoldre tot l'entrellat. M'agrada molt l'ambientació, l'època en concret i la mentalitat social descrita en aquesta novel·la. La veritat és que també sóc un gran fan dels trens, i per tant, aquesta novel·la té bastants ingredients sobre els meus gustos personals. Per altra banda, estic molt satisfet d'haver pogut llegir en anglès un text assequible que m'ha recordat molt l'estil emprat per la reina del crim, l'Agatha Christie. Aquests dies he arribat a pensar que el millor d'haver estudiat anglès en el seu dia ha estat poder llegir llibres en original. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada