dissabte, 13 de maig del 2017

103. Gold mine, de Wilbur Smith

Resultado de imagen de Gold mine de Wilbur SmithMalgrat que la setmana ha estat una mica complicadeta per temes diversos, he pogut completar la lectura de Gold mine de Wilbur Smith en relativament poc temps. Estic molt content de canviar el marc geogràfic i temàtic de les meves novel·les d'aventures habituals. L'acció d'aquesta història s'esdevé en una mina d'or sud-africana durant la dècada dels 60. El fet de ser una història tan llunyana en el temps no li treu ni un gram d'emoció, més aviat al contrari, ja que no deixa de ser una època poc "contaminada" pels avenços tècnics. Un jove inquiet de 40 anys es converteix en el màxim responsable d'una mina d'or, una decisió que sorprèn molt a la resta dels treballadors. La idea és aprofitar la seva inquieta manera de ser i la seva suposada inexperiència per a exigir-li uns objectius més agosarats: la recerca d'una possible veta molt per sota de les excavacions actuals. El projecte és molt delicat i cal una ment molt oberta, una personalitat valenta i, fins i tot, temerària per portar-lo a terme. Tot plegat resulta ser un muntatge dirigit per les forces ocultes de l'alta economia per aconseguir uns beneficis extres. L'heroi salvarà la mina, s'emportarà la noia, caurà el dolent, i jo, hauré passat intrèpidament pàgines en anglès amb un somriure a la cara. M'agrada aquest autor, i crec que aprofitaré els llibres que ja tinc per a treure'n un bon rendiment. Penso que per fi he trobat la manera de desprendre'm del vici Cussler...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada