dissabte, 19 de maig del 2018

161. Busco senyor per amistat i el que sorgeixi, d'Empar Moliner

Resultat d'imatges de Busco senyor per amistat i el que sorgeixiEn una setmana extenuant i sense a penes temps per a la lectura per plaer, he pogut concloure el Busco senyor per amistat i el que sorgeixi, d'Empar Moliner. Un recull d'articles breus, em sembla que són uns 40, on es fa un repàs sociològic en clau d'humor de molts episodis de la nostra vida contemporània. La veritat és que m'he distret molt i he gaudit força llegint aquests textos carregats d'ironia i humor fi. Humor, altra banda, absolutament intel·ligent, autocrític i en certa manera, provocador. Val a dir que he sentit parlar d'aquesta autora, però sóc absolutament aliè a la seva popularitat (tot just ara en Google em recordava que va ser ella qui va cremar una constitució per la tele). Poca cosa més puc dir, ja que aquí el que es tracta és d'agafar el llibre i anar fent, sense massa aclaparaments personals. Es tracta d'una literatura amable, fàcil de pair i que et treu una rialleta continuada. Destacaria alguns dels petits relats, cròniques o simples reflexions de l'autora, encara que estic segur que cadascú triaria el seu. M'ha fet molta gràcia passar-me pel bar del tanatori de Sancho de Ávila, per l'Ikea, per la fàbrica de preservatius, pels tramvies de Barcelona... Realment és un llibre magnífic que val molt la pena llegir en temporades penoses com la que vivim actualment. Bé, sumo un exemplar més de literatura catalana i en català, a l'espera que arribi l'estiu i m'endinsi a tope amb els best-sellers passa-pàgines de la caloreta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada