dijous, 6 de setembre del 2018

202. L'Altra, de Marta Rojals

Resultat d'imatges de L'Altra, de Marta RojalsL'Altra de Marta Rojals és un llibre que m'ha sorprès molt gratament. Penso que ens calia tenir una nova literatura fresca, jove i actualitzada en el nostre panorama local. Una altra cosa és si aquesta història m'ha agradat o no, ja que sobre això encara tinc els meus dubtes. De fet, primer vull agrair la gran oportunitat que m'ha donat la Noèlia Sergio de llegir una novel·la que mai m'hauria passat pel cap. Cal escoltar els suggeriments de la gent amb criteri i fer-ne cas. Estic absolutament encantat d'haver seguit el seu consell i haver gaudit del llibre de la Marta Rojals com ho he fet. Gràcies Noèlia.
De sobte m'he trobat vivint una història tan real i amb un llenguatge tan actual que tenia la sensació que jo mateix era testimoni dels fets que s'esdevenen. L'Anna i en Nel porten ja uns quants anys de casats i a causa de determinades circumstàncies (que ara no cal citar per no desvetllar massa l'argument) ella s'embolica amb un noi 20 anys més jove. L'autora coneix perfectament els sentiments de la seva protagonista, ja que totes dues són dones modernes de la mateixa generació vivint en aquests mateixos moments. Amb això vull dir que necessito una bona dosi d'empatia per a entendre els sentiments de l'Anna. N'he parlat amb Sònia de tot plegat i de seguida hem encetat un debat. Ella ho té clar i em sembla correctíssim. La novel·la se m'ha fet una mica llarga, ben al contrari d'algunes crítiques que he trobat per la xarxa on la troben una lectura rapidíssima. El context social i el marc econòmic que ens toca viure avui en dia són tan presents en aquesta història que ja només per sentir aquest mega-realisme ja val la pena llegir el llibre. Per altra banda, he decidit moure el meu exemplar de seguida i escoltar alguna opinió més. Aquí he ensumat debat i això és bo si ajudes a gestionar un Club de Lectura a la teva escola...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada