dilluns, 13 de juliol del 2020

400. The hound of the Baskervilles, d'Arthur Conan Doyle

La lectura 400 del meu recull coincideix amb la primera que faig al Club de Lectura Virtual de la Biblioteca de Tarragona, que en el cas d'aquesta novel·la condueix la Margarida Aritzeta
He llegit The hound of the Baskervilles d'Arthur Conan Doyle en anglès, de manera que encara he aprofitat més l'oportunitat de treballar aquest títol protagonitzat pel conegut detectiu londinenc Sherlock Holmes. En aquesta ressenya no em ve gaire de gust fer una anàlisi acurada del llibre, sinó que més aviat m'agradaria donar una simple opinió. La novel·la té lloc a Devonshire a principis del segle XX, un lloc que ell mateix ja és un dels protagonistes de l'obra. L'ambient fred, feréstec i misteriós ajuda molt a crear un clima d'allò més adient pel desenvolupament dels fets. Un gos enorme apareix al vespre als aiguamolls i es carrega el pobre senyor de Baskerville, sembla ser que a conseqüència d'una antiga maledicció llegendària que persegueix aquest llinatge familiar. L'arribada de l'hereu des de Canadà provoca la contractació de Holmes per part del Dr. Mortimer, l'home que no vol que la història es repeteixi amb el nouvingut. 
En general m'ho he passat molt bé, he anat seguint el ritme que ens marcaven des de la biblioteca i he acabat ràpid perquè tenia moltes ganes de saber el desenllaç. Crec que m'ha agradat més el desenvolupament de l'argument que no pas el final, massa senzill per un cas pretesament molt complicat. Molt interessant també el paper de secundari de luxe del Doctor Watson, un home constantment humiliat pel Holmes, però que és un gran "portador de la llum que ens il·lumina" segons ens diu el detectiu. 
En definitiva, un títol i un autor de primera que m'ajuden a assolir les 400 ressenyes, una fita personal humil però que celebro amb joia literària.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada