diumenge, 24 de maig del 2020

382. Els secrets de la reina, de Xulio R. Trigo

Els secrets de la reina - Xulio Ricardo Trigo | Grup62Els secrets de la reina de Xulio R. Trigo és un llibre que m'ha agradat. Seria la típica novel·la que vehicula dues narracions de diferents èpoques amb un vincle en comú. La primera història parteix del present, on uns joves acadèmics de la Universitat de Barcelona intenten descobrir mitjançant una profunda investigació quina va ser la causa de la mort de la Reina Elionor, esposa del Rei Pere el Cerimoniós. Per altra banda, la novel·la va narrant la veritat d'aquell episodi històric a partir de la vida de n'Aloi de Montbrai, un escultor força reconegut a l'època i encarregat de construir els sepulcres reials del monestir de Poblet. Per tant, present i passat es van barrejant paulativament, un capítol rere l'altre, mentre es va desentrellant tot el misteri. M'ha agradat perquè tant una part com l'altra són força distretes i atrapen descaradament al lector. Arribava un moment que no sabia quina part em feia més gràcia seguir, ja que el context històric del segle XIV a Poblet resulta del tot fascinant. Els joves de l'actualitat semblen uns autèntics Indiana Jones i el monestir cistercenc encaixa d'allò més bé en una trepidant novel·la d'aventures. No esperava aquesta acció pel·liculera del Xulio Trigo, ja que m'havia fet la idea que era una novel·la més de l'estil acadèmic. Aquests dies necessito llegir i passar-m'ho bé i aquí ho he trobat. A més a més, aquest és un llibre per aprendre i descobrir millor elements tan interessants de la nostra cultura com són la construcció dels panteons reials de Poblet i les vicissituds dels frares d'aquell temps. En definitiva, he quedat força satisfet i amb ganes de seguir llegint aquest senyor, veí ciutadà meu que espero conèixer algun dia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada