dijous, 12 de juliol del 2018

177. Se sabrà tot, de Xavier Bosch

Resultat d'imatges de Se sabrà tot de Xavier BoschHaig de reconèixer que feia mesos que tenia aquest exemplar a l'enorme pila dels llibres pendents. No en tenia massa ganes, la veritat, tinc molt material per a escollir i no saps mai què és millor. De fet, em feia falta un llibre dels que anomeno "de ruta" i que són els que em serveixen per caminar llargs recorreguts: de butxaca i amb poc pes. Així doncs, amb el far de la ciutat com a destí i armat amb el Se sabrà tot de Xavier Bosch he sumat una nova lectura i he fet esport al mateix temps. I el llibre no m'ha decebut, sincerament l'he trobat bastant bo. Emmarcat en la redacció d'un diari de Barcelona he pogut aprendre i identificar els elements que caracteritzen l'ambient periodístic i la creació d'un diari. L'ésser humà i el seu innegable comportament ens demostren un cop més que la convivència no sempre és fàcil, i encara menys si es tracta de les relacions que es creen en el lloc de treball on un es guanya el pa. Bàsicament és un novel·la de denúncia: els interessos ocults (o no tant) i les diferents reaccions humanes davant de tot plegat. Penso que l'autor coneix de dalt a baix la redacció d'un diari i ha volgut tirar-se a la piscina a denunciar-ho. M'ha semblat un llibre valent, una denúncia contundent davant les corrupteles mediàtiques i periodístiques que embruten el nostre sistema. A més a més l'autor incorpora un paràmetre nou que entra per la porta grossa de l'actualitat: el terrorisme islàmic. En Bosch ens prepara psicològicament pel que encara no havia arribat: l'atemptat de Barcelona. La veritat és que és una gran novel·la i que m'obre el camí a buscar més material d'aquest autor. És curiós com aquest periodista, locutor esportiu, presentador de televisió, tertulià radiofònic,... ara entra a la meva vida a través de la literatura. Un home realment eclèctic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada