dijous, 6 de desembre del 2018

217. L'inspector fa tard, de Manuel de Pedrolo

Resultado de imagen de L'Inspector fa tard, de Manuel de PedroloSóc una persona afortunada que coneix molta gent, alguns d'ells grans lectors com en Jordi Benaiges, el qual em va parlar i portar a l'escola un Pedrolo que jo no havia llegit. Tampoc és tan estrany tenint en compte que l'autor va escriure més de 70 llibres i jo a penes en tinc uns 30. Aquest cop em parlava en Jordi de L'inspector fa tard, una novel·la negra del mestre Pedrolo que ens porta de nou a la Barcelona dels anys 50. Un administratiu d'una gran empresa ha de passar la nit vetllant i protegint la caixa forta de les oficines principals de la seu, quan sobtadament alguna cosa passa i es comet el robatori dels diners. La policia arriba i inicia la investigació de l'afer. L'empleat en qüestió, Claudi Miserachs, comença a ser seguit per uns individus d'estrany origen que no permetran que aquest s'escapoleixi. Tot molt sospitós, ofegant, fosc i esborronador, al més pur estil de la novel·la negra. Un cop més el títol del llibre descriu una mica el desenvolupament de l'argument, no sé si amb alguna intenció pedroliana o senzillament per sumar interès a la narració dels fets. Com sempre els títols d'aquest home aporten tant com els mateixos llibres. Una nova novel·la que sumo al llistat de l'autor de l'Aranyó i que m'ha ajudat a commemorar a la meva meva manera el centenari del seu naixement. Un llibre cada mes de l'any 2018 que han fet possible que les obres de Pedrolo d'aquest recull sumin ja els 17 títols. Per sort, continuaré l'any vinent amb més opcions i amb més sorpreses. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada