dijous, 27 d’octubre del 2016

71. El Testamento Maya, d'Steve Alten

Resultat d'imatges de el testamento mayaDesprés de més de 500 pàgines de lectura d'El Testamento Maya, d'Steve Alten, he deixat córrer el tema. El que per a mi era un viatge de redescobriment de la civilització Maya s'ha convertit en una tostonàs increïble sobre una mena d'invasió alienígena i una possible tercera guerra mundial. Al final no m´he assabentat com acaba el món el 21 de desembre de 2012 (ni ganes), perquè si seguia llegint acabava jo la meva actual predisposició com a lector feliç. Millor deixar el final obert i no saber com acaba aquesta delirant història basada en localitzacions i vestigis històrics reals. La veritat és que la proposta inicial m'havia semblat  i em sembla fascinant. El nivell intel·lectual de la civilització maya és tan excepcional i misteriós que entenc perfectament que algú hagi pogut pensar en aquest tema per a escriure una novel·la. Les investigacions que sorgeixen a partir de l'estudi del maies són un fil conductor súper interessant. Fins i to m'atreviria a dir que la conclusió alienígena ben argumentada té la seva raó de ser. Ara bé, la derivació argumental que en fa l'autor en plan ocupació extraterrestre, ens adreça de ple al gènere fantàstic o de ciència ficció del més baix nivell. Per aquest motiu resto tota la credibilitat històrica i acadèmica que la novel·la em mereixia de bon començament i cloc l'exemplar ben decebut. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada