divendres, 9 de desembre del 2016

80. Antes de conocernos, de Julian Barnes

Resultat d'imatges de Antes de conocernosVaig llegir dos llibres de Julian Barnes ara ja fa més de 15 anys: El Lloro de Flaubert i Talking it over. Ni recordo de què anaven, però sí l'impacte que en aquell moment em van produir. Recordo com si fos avui un ex-company de la universitat, un tal Raül si no recordo malament, que em va recomanar efusivament el primer que he mencionat mentre vam topar pel carrer Major. Per tant, en Julian Barnes no és un autor nou per a mi, sinó un vell company que he recuperat accidentalment i que ha aparegut de nou també accidentalment. Amb aquest exemplar entro de nou a la literatura amb majúscules, deixant de banda una mica el meu sobtat esperit aventurer. El protagonista de Antes de conocernos desenvolupa la gelosia en estat pur amb caràcter retrospectiu. El fet de descobrir una pinzellada del passat desconegut de la seva parella porta l'individu a una dimensió d'autodestrucció impressionant. Poc a poc el que sembla una curiositat esdevé una investigació en tota regla de les relacions anteriors de la seva dona, definit tot plegat com un compendi d'adulteris amb noms i cognoms. La lectura és profunda, carregada de sensacions i vivències personals. Jo diria que el valor d'aquesta lectura és precisament l'autèntica provocació que causa en el lector. Hi ha hagut moments que la gelosia del protagonista m'exasperava, era un tema malaltís difícil de suportar. Per sort, el llibre no és massa llarg, ja que amb prou feines podria aguantar gaires més capítols. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada