divendres, 24 de març del 2017

95. A cualquier precio, de David Baldacci

Resultat d'imatges de david baldacci a cualquier precioDies de molta feina a l'escola i a casa m'han impedit avançar en la lectura de  A cualquier precio de David Baldacci. Un llibre d'estil nord-americà, d'aquells de mantenir la tensió i de voler passar pàgines ràpidament. La trama de despatx i d'apologia de la corrupció dels passadissos burocràtics m'ha deixat perplex i esgotat. Aquests nord-americans tenen un model de sistema polític bastant revisable, diria jo. Quin horror de lobbies i corrupteles s'amaguen darrere de façanes i imatges idíl·liques dels polítics del capitoli. El millor és que la crítica la fa el propi autor, presentant personatges ficticis molt probablement basats en persones reals. El xantatgista víctima de xantatges produïts per una tercera persona m'ha resultat molt irònic, així com la suposada lluita fratricida entre la CIA i l'FBI. Resulta també molt graciós (per no dir una altra cosa), que el gran tauró del món lobístic nord-americà, un tal Buchanan (nom més propi del salvatge far-west), de sobte es torni la mare Teresa de Calcuta i es preocupi pel tercer món. Per altra banda, l'argument és molt dinàmic i d'aquells d'anar fent, sense pressa, però sense pauses. M'estrenava amb aquest autor i no m'ha sorprès massa. Es veu que no és una de les seves millors novel·les, però em faig una idea aproximada del tarannà general. No marxo decebut, però tampoc llegiria una segona part... De fet, el vaig acabar ahir i ja quasi m'havia oblidat de què anava la cosa. No sé si he llegit un llibre o he vist una pel·lícula en fascicles, la veritat...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada