dimarts, 28 de juny del 2016

57. Cienfuegos IV, Montenegro, d'Alberto Vázquez-Figueroa

Cienfuegos IV, Montenegro, d'Alberto Vázquez-Figueroa constitueix la quarta entrega de la saga Cienfuegos que l'autor canari regala als seus lectors. Poc a poc l'autor va deixant aquella qualitat literària que tant em va sorprendre al principi i ja ens trobem davant d'una sèrie televisiva de molts episodis. Aquest exemplar concret narra la recerca del jove de la Gomera per part de la seva estimada Íngrid, ara coneguda com Doña Mariana Montenegro. En Cienfuegos porta ja vuit anys perdut per les Índies, separat de la seva estimada enamorada i les possibilitats de trobar-lo semblen força improbables. No obstant, el destí és capritxós i aquestes ànimes bessones acaben retrobant-se. Les peripècies i les aventures que viuen els diferents personatges són prou entretingudes i fan passar una bona estona. No ens trobem davant d'una obra fonamental dins de la literatura universal, però la novel·la fa el seu servei de llibre d'aventures estiuenc i jo ja estic content. Realment la meva vida romandrà impassible després d'aquesta lectura, però val a dir que en Cienfuegos m'ha acompanyat en dues llargues caminades prèvies de les vacances i això és d'agrair. Lamento per altra banda que la novel·la no tingui aquella qualitat cultural que es pot gaudir en altres obres d'en Vázquez-Figueroa. Aquest cop el ventall de detalls històrics no és massa ampli i això malmet una mica el marc general.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada