divendres, 6 de gener del 2017

85. L'arqueòleg, de Martí Gironell

Resultado de imagen de L'arqueòleg, de Martí GironellInicio l'any 2017 amb una peça de primer nivell, L'arqueòleg, de Martí Gironell. El propi autor afirma "Espero que quan arribis al final d'aquesta odissea consideris que ha valgut la pena llegir-la". Doncs sí noi, no esperava que la lectura d'aquest llibre basada en un personatge real em resultés tan apassionant. Martí, has escrit un llibre magnífic, d'aquells que m'empasso darrerament amb tant deler: aventures, marcs geogràfics extraordinaris, personatges que donen molt de joc, misteris, persecucions,... i, sobretot cultura, cultura en majúscules! El periple que has descrit i narrat amb tanta perícia de Bonaventura Ubach per terres sagrades durant el 1910 és genial. M'ha encantat l'àgil estil dels episodis, curts i carregats d'anècdotes històriques i geogràfiques. El millor de tot és que a més a més ets un autor de casa. Et preguntaràs a què ve aquest "proteccionisme" literari sobtat. Senzillament et parlo després d'haver llegit en poc temps 24 exemplars de les aventures de Clive Cussler i una desena de novel·les de l'Alberto Vázquez-Figueroa. Trobava a faltar algú dels nostres i, per fi, he trobat un filó per poder picar pedra d'ara en endavant. Ara no fa massa, després de molts anys de llegir textos acadèmics, premis Nobel i escriptors de renom històric, etc, vaig decidir tirar de literatura de diversió i de plaer personal. Com tu, vaig néixer el 1971 i també vaig estudiar Filologia Anglesa, per tant, potser saps del que et parlo. Amb L'Arqueòleg he trobat el que em calia: aprendre, distreure'm i passar pàgines com un esperitat. Com dirien els anglesos, Your novel is one of the most addictive page-turners of the year. De fet, llegia tan ràpid que quasi no he pogut gaudir com calia del text. Gràcies Martí, considero que ha valgut molt la pena llegir el teu llibre.Un plaer.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada