dissabte, 11 d’agost del 2018

193. Algú com tu, de Xavier Bosch

Resultado de imagen de Algú com tu de Xavier BoschAmb molta pena em veig obligat a redactar una crítica negativa d'aquest llibre. Segurament tinc una justificació de pes que pot tranquil·litzar-me una mica: no m'agrada gaire la novel·la romàntica.  Algú com tu de Xavier Bosch és una novel·la romàntica de gran nivell literari, obvi tenint en compte que l'autor és un gran escriptor. Ja per la meitat del llibre he començat a avorrir-me i mentre esperava algun moviment extraordinari que canviés el rumb de la història, anava passant les pàgines sense més pena que glòria. Una noia catalana i un francès maduret viuen una història d'amor de quatre dies que acaben tots dos idealitzant. La noia morirà jove i la seva filla, trenta anys després, redescobrirà aquella aventura parisina de la mare i el que va representar l'afer pels dos amants fugaços. Detalls interessants com el bonic reguitzell de llibreries de vell europees entranyables dignifiquen una mica més la novel·la. Guanyadora del Ramon Llull 2015 aquest llibre m'ha servit per anar-li explicant una lectura meva a la Sònia, a qui realment hauria d'anar dirigit aquest melodrama. De fet he tingut moments tant "sensibles" que dubtava si estava llegint un llibre o mirant una pel·lícula de sobretaula d'Antena 3. No entenc com en Bosch pot haver escrit els dos primers llibres que vaig llegir d'ell i ara em ve amb aquest estil literari. No el culpo, sé de sobres que cada llibre és un món i segons com la meva sensibilitat deixa una mica que desitjar. Acabo pensant que he llegit un dels llibres de la meva dona (a ella li encanta el gènere) i que també cal aquest tipus de literatura (de qualitat) en la nostra llengua.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada